26.3.10

Kun rakastaa syömistä liikaa


Sori pieni tauko, päätin tietoisesti pysytellä viikon erossa koko "laihdutus" ja yms. jutuista. Kokeilin linjaa "ostan kaapit täyteen ruokaa, jos sitä ei sitten viitsis / tarttis syödä koko ajan, kun tottuu että sitä on aina saatavilla". Noh, toimiko? Ei. Tajusin olevani koko ajan miettimässä, että voisiko taas syödä. Ajattelin, että se on vain normiruokaa, saan syödä jos mulla on nälkä. No söin... Ihan liikaa ja kauheita määriä (myös koulussa). Karkkia, tai herkkuja en oo ostellu (paria jätskiä lukuunottamatta) koko viikolla, mistä oon ylpeä.. Mutta se ruoka. Jos en herkkuja saa, niin syön sitten ihan tajuttomasti taas sitä ruokaa..

Ostin pitkästä aikaa (keskiviikkona) leipää. Ihanaa tuoretta ruisleipää. Ja voipaketin.. En oo leivälle laitettavaa voita siis ostanu joulun jälkeen, koska en oo uskaltanu ostaa leipää ahmimisen pelossa. Tein myös salaattia ison kulhollisen. Ajattelin, että saan syödä ainakin salaattia niin paljon, että olen sitten vaikka ähkyssä. Se ei sentään lihota, niinku sipsit. Mutta kun se salaatti ja 2 leipää ei riittäny. Söin ainakin 8 ruisleipäpalaa vielä sen salaatin lisäksi ja huhhuh, että oli vaikea alkaa nukkumaan illalla, nimittäin olin vieläkin NIIN vitun täynnä.. Ei pystyny nukkuun ku selällään.

On se nyt kumma, että vaikka päätän aamulla, että tänään en vedä övereitä, niin silti huomaan olevani taas kaapilla ottamassa "vielä yhden", vaikka maha on räjähtämäisillään. Itsekuri on niin surkea.. Tai en tiedä onko se sitäkään. En ajattele oikeen mitään sillä hetkellä, ku syön lisää. Se on ihan kauhea tilanne. Fiilis. Tiedostaa jotenkin, että nyt pitäis lopettaa tai pitää tauko, että alkais tuntemaan, onko täynnä vai ei. Mut ei halua edes pitää sitä taukoa.. Kun ruoka on niin ihanaa...

Voisin vaan syödä koko ajan. Oikeasti. Mun äiti on aika lihava, se on siis jo päälle 60 v. ja se on ollu koko mun ikäni hieman ylipainoinen. Se on sanonu, että sitä ei haittaa se. Se on onnellinen semmoisena. Onhan se nyt naimisissa, ollut ties miten kauan ja lapset saatu ja elämä kaikin puolin kohdillaan. Tavallaan odotan jo sitä, että ei tarvitsisi olla niin hirveitä paineita ulkonäöstä. Olis jo vanha... Sais syödä sen karkkipussin ilman paniikkia lihomisesta. Koska tässä iässä ulkonäöllä- ja muodolla ON väliä! Ainakin, kun on sinkku ja tietää sen, että laihoista tykätään enemmän. Niillä on enemmän vientiä. Ei aina tietenkään, mutta mulle on vaan nyt iskostunut se ajatus, että olin paljon parempi, iloisempi, viehättävämpi kun painoin 10 kiloa vähemmän. Näytin kuvissakin paremmalta.

Huoh. Kamalaa valitusta. Anteeksi :c Voitte vaan arvata, että mun paino EI oo tippunu. Itse asiassa sitä on tullu lisää.. 50.9 näyttää tällä hetkellä vaaka. Hurraa hei..

Tuo "kokeilu" ei ollu hyvä idea.. En oo vieläkään oppinu syömään oikeen. Pakko jatkaa kaappien tyhjänä pitämistä ja käydä ostamassa joka päivä vaan päivän (pieni) ruoka-annos. Ajattelin kokeilla nyt vaihteeksi salaattilinjaa. Semmosta tälläkertaa. Toivottavasti ens postaus olis iloisempi.

4 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Mulla on aivan sama juttu. Kun mun tekee mieli leipää joudun ostamaan kaupasta irtopaloja jos niitä saa, koska aina koko paketti on uponnut illan aikana. Sama juttu kaupassa käymisen kanssa. Joka päivä on siellä ravattava kun uskallan vain ostaa päiväksi kerrallaan ahmimisen pelossa...mut ajatteleppa sitä kun ahmii ruokaa herkkujen sisjasta kroppa saa kaikki tarvittavat vitamiinit, kuituja yms. pieni lohtu mutta kuitenkin...joo ja itse ahmin kerran niin paljon ettei henki meinannut kulkea...aika hurjaa...voimia sulle viikonloppuun:)Kyllä se siitä vielä paranee..mä olen aivan varma:)
-saana-

Aaamu kirjoitti...

Jep, täälläkin meni karkkia (tosin aika vähäsen, mutta arvaa alkoko sokerikoukku taas, eli vierotus alusta...) 6 pakasteviineriä, puol pussia sipsiä jotka jäi tarjoiluista...ja kebabbi...toi ny oli vähän verrattuna mun entisiin mässyihin, mutta vituttaa etenkin toi kun sokerikoukku alko taas. Nytkin särkee päätä ku ei oo karkkia.

Anonyymi kirjoitti...

Mulla on kotona vaan näkkäriä, mut ei se hirveesti auta. Kyllä sitäkin tulee syötyä. Jos ostan muuta leipää ni se on aina mahdollisimman pieni pussi.
Oon nyt yrittäny päästä sokerikoukusta, mut tänäänki kotimatkalla tuli ostettua suklaalevy. --**

Janece kirjoitti...

Tän blogin ulkoasu on ihana. Pystyn samaistumaan sun teksteihin hyvin (olen joskus käynyt läpi bed:kin) ja totta, tässä iässä todellakin on väliä että painaako 10kg enemmän vai vähemmän. Karu totuus, vaikka aina jauhetaan, että "tärkeintä on se, mitä oot sisältä".

Tsemppiä, sait ainakin musta uuden lukijan !:)